Dezvoltarea unei culturi organizaționale și folosirea unor modalități ca de exemplu: utilizarea mesajelor de întâmpinare afișate (postere, afise), afișarea viziunii și misiunii școlii, tratarea echitabilă a tuturor copiilor și părinților indiferent de etnie, nivel socio-economic, de către toți angajații unității, pentru optimizarea atitudinii părinților, pentru crearea unei atmosfere în care nimeni nu este subestimat, prin celebrarea succeselor împreună; scrierea unor programe și proiecte educaționale în domeniul educației, încurajarea imaginării și implementării unor activități în care se pot implica toți elevii.
Școala Gimnazială Iernut cultivă un mediu fizic şi psihosocial caracterizat prin:
organizarea şi pavoazarea tuturor spaţiilor şcolii pentru a promova apartenenţa, incluziunea şcolară, diversitatea culturală şi învăţarea continuă;
respectul faţă de vizitatori (prezenţa indicatoarelor pentru orientarea către diferite spaţii din şcoală: sală profesorală, săli de clasă, panouri de afişaj accesibile tuturor);
spaţii şcolare încălzite şi luminate corespunzător, dotate cu echipamente şi materiale care sprijină învăţarea şi cu mobilier de mărime adecvată, potrivit pentru activităţi individuale şi de grup;
accesibilitatea tuturor spaţiilor educaţionale şi resurselor şcolii pentru toţi elevii şi profesorii;
asigurarea unui mediu pozitiv de interacţiune şi învăţare, bazat pe reguli clare, negociate, înţelese şi acceptate de către elevi şi profesori;
percepţia pozitivă a profesorilor şi elevilor asupra mediului şcolar.